Firma AMD uwolniła prawie cały kod CodeXL, zestawu narzędzi do obliczeń heterogenicznych. I według wcześniejszych zapowiedzi włączyła go do projektu GPUOpen. Kod źródłowy został umieszczony na GitHubie (github.com/GPUOpen-Tools/CodeXL), a AMD przygotowało również odpowiednie binarki do instalacji. Dodatkowo wspomniane narzędzie nie jest już marką AMD, a należy całkowicie do inicjatywy GPUOpen.
Co znajdziemy w najnowszej wersji:
- Nowy tryb Frame Analysis Mode, który pozwala na przechwycenie wyrenderowanej ramki z aplikacji Microsoft DirectX 12 i jej dokładne przeanalizowanie
- Tryb debugowania jest od teraz wspierany w rozszerzeniu Visual Studio i pozwala na dokładną analizę sesji
- Tryb analizy otrzymał wsparcie dla shaderów Vulkan GLSL, w tym generacji ISA i statystyk wydajnościowych
- Tryb profilowania otrzymał wsparcie dla przypisywania próbek do konkretnych procesów. Pozwala to na dokładną diagnozę poboru mocy przez system, jak i całą platformę
- Rozszerzenie CodeXL Visual Studio wspiera od teraz Visual Studio 2015
- CodeXL HSA Profiler i HSAIL Kernel Debugger posiadają wsparcie dla sterownika Boltzmann, na kartach graficznych AMD Radeon R9 Fury, Fury X, Fury Nano oraz układów Carrizo