AMD uruchomiło oficjalnie projekt GPUOpen, czyli w pełni wolny odpowiednik programu nVidia GameWorks dla deweloperów gier. Inicjatywa jest w pełni zgodna z nową filozofią firmy i w porównaniu do programu konkurenta posiada o wiele więcej zalet. Jednym z najważniejszych jej elementów jest otwartość całego kodu, co ma zachęcić programistów do wykorzystywania technologii stworzonych przez firmę AMD.
Mowa tutaj oczywiście o deweloperach gier, tworzeniu grafiki generowanej przez komputery (CGI), a także programistach oprogramowania obliczeniowego. Dodatkowo sami deweloperzy będą mogli na bieżąco sugerować optymalizacje, zgłaszać różnego rodzaju błędów, a także zgłaszać własne poprawki.
W skład GPUOpen wejdzie wiele narzędzi, bibliotek graficznych, efektów graficznych i technologii. Można tutaj wymienić: TressFX 3.0, GeometryFX, AOFX – Ambient Occlusion, ShadowFX, FireRender SDK, FireRays SDK, LiquidVR SDK, RapidFire SDK, narzędzia do przenoszenia skomplikowanych algorytmów na OpenCL i HSA, analizator kodu CodeXL.