AMD prężnie rozwija technologie graficzne – krótki raport z GDC 2018

0

Podczas Game Developers Conference 2018 firmy AMD i Microsoft przedstawiły sporo nowości dotyczące technologii DirectX 12 i raytracingu. Obie spółki dość mocno angażują się we wspólne rozwijanie nowoczesnych rozwiązań dla graczy oraz profesjonalistów. Prócz technologii Microsoftu, warto także wspomnieć o silnym rozwoju interfejsu Vulkan. To dość młode rozwiązanie posiada wiele udogodnień dla deweloperów.

Firma AMD uczestniczyła w następujących sesjach GDC:

A oto nowości, jakie zostały ogłoszone przez AMD:

  • Radeon Rays, czyli otwarte i wydajne oprogramowanie, które pomaga deweloperom w wykorzystaniu akcelerowanej graficznie techniki „raytracingu” realizowanego w czasie rzeczywistym.
  • Radeon ProRender otrzymał wsparcie techniki renderowania z użyciem kombinacji mechanizmów „raytracingu” i rasteryzacji w czasie rzeczywistym.
  • Radeon GPU Profiler 1.2 – nowa wersja jedynego w swoim rodzaju narzędzia do niskopoziomowego śledzenia obciążenia karty graficznej, która pomaga deweloperom w optymalizacji gier. Wersja 1.2 jest kompatybilna z RenderDoc.
  • Wsparcie dla Vulkan 1.1 – wszystkie karty graficzne Radeon bazujące na architekturze Graphics Core Next są zgodne.
  • Compressonator 3.0 – nowe narzędzie do kompresji zarówno dwuwymiarowych tekstur, jak i siatek przestrzennych.
  • Optymalizacje dla gry Fortnite w ramach Project ReSX przynoszące znacząco lepszą płynność gry.