Podczas Game Developers Conference 2018 firmy AMD i Microsoft przedstawiły sporo nowości dotyczące technologii DirectX 12 i raytracingu. Obie spółki dość mocno angażują się we wspólne rozwijanie nowoczesnych rozwiązań dla graczy oraz profesjonalistów. Prócz technologii Microsoftu, warto także wspomnieć o silnym rozwoju interfejsu Vulkan. To dość młode rozwiązanie posiada wiele udogodnień dla deweloperów.
Firma AMD uczestniczyła w następujących sesjach GDC:
- Engine Optimization Hot Lap (prezentowane przez AMD)
- Getting Explicit: How Hard is Vulkan Really? (prezentowane przez Khronos Group)
- HLSL in Vulkan: There and Back Again (prezentowane przez Khronos Group)
- Optimizing for the AMD Ryzen Family of CPU and APU Processors (prezentowane przez AMD)
- Real-Time Ray-Tracing Techniques for Integration into Existing Renderers (prezentowane przez AMD)
- Simulating and Rendering Physically-Realistic Curly Hair (prezentowane przez AMD)
- Taking the Red Pill: Using Radeon GPU Profiler to Look Inside Your Game (prezentowane przez AMD)
- The Art of Profiling: Radeon GPU Profiler & RenderDoc (prezentowane przez AMD)
- WebGL and gITF (prezentowane przez Khronos Group)
A oto nowości, jakie zostały ogłoszone przez AMD:
- Radeon Rays, czyli otwarte i wydajne oprogramowanie, które pomaga deweloperom w wykorzystaniu akcelerowanej graficznie techniki „raytracingu” realizowanego w czasie rzeczywistym.
- Radeon ProRender otrzymał wsparcie techniki renderowania z użyciem kombinacji mechanizmów „raytracingu” i rasteryzacji w czasie rzeczywistym.
- Radeon GPU Profiler 1.2 – nowa wersja jedynego w swoim rodzaju narzędzia do niskopoziomowego śledzenia obciążenia karty graficznej, która pomaga deweloperom w optymalizacji gier. Wersja 1.2 jest kompatybilna z RenderDoc.
- Wsparcie dla Vulkan 1.1 – wszystkie karty graficzne Radeon bazujące na architekturze Graphics Core Next są zgodne.
- Compressonator 3.0 – nowe narzędzie do kompresji zarówno dwuwymiarowych tekstur, jak i siatek przestrzennych.
- Optymalizacje dla gry Fortnite w ramach Project ReSX przynoszące znacząco lepszą płynność gry.