Użytkownik serwisu ModDB o pseudonime jamesdickinson963 naprawił błąd w grze Aliens: Colonial Marines. Mowa tutaj o sztucznej inteligencji, która okazała się tak słaba, że aż szkoda mówić. Co ciekawe, nikt z deweloperów nie zadał sobie nawet trudu, aby sprawdzić dlaczego tak jest. Wygląda to tak, jakby twórcy mieli gdzieś swoich klientów, czyli graczy. Sam tytuł hucznie zapowiadany, okazał się totalną klapą.
Aliens: Colonial Marines to strzelanka pierwszoosobowa z trybem współpracy. Rozgrywa się ona w świecie Obcego. Za grę odpowiada studio Gearbox Software, znane z takich serii jak Brothers In Arms, czy Borderlands (sic!).
Wracając do naprawionego błędu. Chodzi tutaj o jeden z plików .INI, znajdujący się domyślnie w lokalizacji Dokumenty\My Games\Aliens Colonial Marines\PecanGame\Config\PecanEngine.ini
. W pliku tym jest błąd w kodzie:
ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather
W ostatni wyrazie jest literówka. Wystarczy usunąć literkę a i zapisać taki kod:
ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTether
Tym samym komputerowy przeciwnik nagle odzyska swoje normalne zdolności idealnego zabójcy. Ten kawałek kodu odpowiada bowiem za przypisanie Xenomorpha do kontretnej lokalizacji, w której się znajduje. Proste, prawda? 🙂